Audyt marketingowy
Działanie w marketingu online jest sporym wyzwaniem, zwłaszcza gdy zależy Ci na jak największych efektach. Wiele firm prowadzi swoje strategie marketingowe bez optymalizacji i sprawdzania co działa, a co należy poprawić. Takie działania często kończą się drastyczną falą wzlotów i upadków sprzedaży.
W takiej sytuacji przychodzimy my i niesiemy ze sobą audyt marketingowy. Choć “audyt” kojarzy się ze stresem, audyt marketingowy jest zdecydowanie bardziej przyjemny. Jego odpowiednie prowadzenie może przynieść Twojej firmie wiele korzyści.
Co to jest audyt marketingowy?
Audyt marketingowy to analiza polegająca na sprawdzeniu sytuacji firmy, zarówno na poziomie wewnętrznym jak i zewnętrznym. Jego zadaniem jest zbadanie celów, założeń, strategii i zasad działania marki.
Audyt marketingowy identyfikuje problemy i ustala obszary, które wymagają poprawy. Dzięki niemu Twoje działania w marketingu są pewne i przynoszące korzyści. Wykonując audyt wiesz w jaki sposób funkcjonuje Twój marketing i sprawdzasz czy nie ma w nim żadnych luk.
Jaki jest audyt marketingowy w iSocial?
W iSocial stawiamy na pełen profesjonalizm i działanie dla Twoich potrzeb. Szczegółowo sprawdzamy każdy aspekt Twojego marketingu i dbamy o jego prężny i efektywny rozwój. Nasz audyt marketingowy jest:
- Wszechobejmujący: badamy wszystkie obszary marketingu, aby zapewnić skutecznie działanie na każdej płaszczyźnie. Całościowe sprawdzenie pozwala na ustalanie brakujących elementów i wdrożenie nowych planów, które polepszą działania marki.
- Systematyczny: nasze działania są uporządkowane i zorganizowane. Sprawdzamy każde środowisko, dzięki czemu wszystkie luki są od razu wychwytywane i usuwane.
- Regularny: głównym założeniem współpracy jest regularność i powtarzalność. Wiele firm decyduje się na audyt dopiero w momencie, gdy ich marketing przestaje przynosić zyski. My wiemy, że okresowe audyty pozwalają na ciągły rozwój marki i brak drastycznych spadków sprzedażowych.
Jak przeprowadzamy audyt marketingowy?
Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest analiza teraźniejszych i wcześniejszych działań marketingowych. Szczegółowo sprawdzimy w jaki sposób funkcjonowały i co za sobą niosły Twoje ruchy w marketingu. Dzięki temu wywnioskujemy co przyniosło korzyści, a co straty.
Kolejnym ruchem będzie interpretacja danych. Przeanalizujemy słupki i wykresy, ustalimy jak wygląda ruch na Twojej stronie i zbadamy, jakie czynności powodują wzrost, a jakie nie dają żadnych korzyści. Działamy na informacjach długoterminowych, które dają zdecydowanie większe możliwości, niż działania na podstawie jednego, czy dwóch miesięcy.
Gdy poznamy specyfikę działań marketingowych zaczniemy szukać luk. To działanie pozwoli na wykluczenie wszelkich nieskutecznych strategii i otworzy drzwi na nowe pomysły, dzięki którym Twoja strona będzie się rozwijać i przyciągać nowych klientów. Każda luka zostanie “załatana” i zastąpiona celem, który odbuduje Twoją markę.
Pozostaje tylko odpowiedni plan i działanie! Wspólnie ustalimy jakie są Twoje priorytety, ułożymy konkretny plan i wdrożymy go w życie Twojej firmy. Skupimy się na działaniach, które faktycznie przyniosą oczekiwane efekty.
Jakie działania najczęściej przynoszą efekty?
Każda firma jest inna i każda firma potrzebuje innych działań. W iSocial słuchamy Twoich potrzeb i dostosowujemy plan pod Ciebie. Ty wiesz czego oczekujesz, a my wiemy jak to zrobić!
Z naszego długoletniego doświadczenia wiemy, że istnieje jednak kilka działań, które wywołują luki, a ich optymalizacja skutecznie je “łata”. Audyt marketingowy bardzo często obejmuje:
- regularne publikacje artykułów na blogu, w celu zwiększenia ruchu na stronie
- ustalenie grupy docelowej
- zwiększenie lub wprowadzenie promocji marki na kanałach social media
- optymalizacja SEO, dopasowanie odpowiednich słów kluczowych
- wprowadzenie i dobranie odpowiedniego CTA (call to action, czyli wezwanie do działania)
- optymalizacje lub wprowadzenie newslettera
To wszystko i jeszcze więcej zrobimy dla Twojej firmy!