Analityka internetowa
Prowadzenie sklepu online, tworzenie strony www i ogólne działanie w świecie online to nie tylko piękny projekt. Najważniejsze jest to, co dzieje się od środka. Widoczność i skuteczność Twojej marki przynosi największe korzyści dla firmy. Tworzysz kampanie reklamowe? Wydajesz ogromne pieniądze? Sprzedaż stoi w miejscu? Zadbaj o to, aby Twoja firma zyskała popularność i przynosiła same zyski.
Z iSocial nie zmarnujesz Swojego budżetu i zwiększysz ruch na stronie. Zobacz na czym polega analityka internetowa!
Czym jest analityka internetowa?
Analityka internetowa to po prostu analityka, która skupia się na obszarze aktywności w sieci. Jej głównym zadaniem jest postawienie użytkownika w centrum zainteresowania, a także szczegółowa analiza jego zachowań względem Twojej firmy.
Prowadzenie analityki internetowej pozwala na budowanie procesów decyzyjnych i wdrożeń, dzięki którym Twoja strona, oferta, komunikacja i wszystkie działania dostosują się do potrzeb docelowego użytkownika.
Korzystanie z analityki internetowej sprzyja rozwojowi i wspiera Twoją firmę.
Analityka internetowa – dla kogo?
Analityka internetowa skupia się na świecie online. Jest ona skierowana dla osób, które działają w internecie.
Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy, analityka jest Ci bardzo potrzebna. Dzięki niej poznasz swoich klientów i dopasujesz swoje działania tak, aby sprzyjały rozwojowi marki. To także źródło wiedzy dla właścicieli stron www, którzy chcą zadbać o skuteczność strony i zadowolenie użytkowników.
Prowadzenie analityki internetowej korzystnie wpływa na rozwój firmy, ale przede wszystkim pozwala poznać swoich byłych, teraźniejszych i przyszłych klientów.
W jaki sposób działa analityka internetowa?
Analityka internetowa rozpoznaje potrzeby biznesowe:
- Jej zadaniem jest szczegółowa analiza potrzeb odbiorców. Analityka skupia się nad badaniem zapotrzebowania użytkowników. Dzięki temu Twoja firma skupi się nad działaniami, które spełnią oczekiwania klientów.
Analityka pozwala na gromadzenie danych:
- Wartościowe dane zgromadzone dzięki analityce internetowej przynoszą wiele korzyści dla biznesu. Dzięki nim można poznać działania firmy i klientów. Na podstawie tych danych tworzone są odpowiednie i kluczowe cele.
Analityka internetowa wizualizuje dane:
- Wizualizacja danych ma na celu przejrzyste przedstawienie zebranych informacji. Jasne i klarowne dane zbierane “z każdej strony” firmy dają wiele możliwości, które przekształcane są na plany działania.
Analityka stawia wnioski:
- Po zbadaniu potrzeb finansowych, zebraniu wartościowych danych i ich wizualizacji, analityka internetowa daje możliwość stawiania wniosku i wyciągania kluczowych spraw. Dzięki temu powstają szczegółowe, dostosowane do potrzeb plany działań, których zadaniem jest poprawa działalności biznesu.
Jakie efekty przynosi prowadzenie analityki internetowej?
Przede wszystkim analityka poprawia działania Twojego biznesu! Dzięki niej dogłębnie poznajesz użytkowników, odkrywasz ich główne potrzeby i dostosowujesz ruchy tak, aby zrzeszyć jeszcze większą grupę klientów, która faktycznie jest zainteresowana twoimi produktami i usługami.
Odpowiednie prowadzenie analityki internetowej to także ograniczenie kosztów. Wartościowe dane, statystyki i analiza przedstawiają Ci na co poświęcasz pieniądze, czy robisz to dobrze i na czym lepiej się skupić. Jeśli odpowiednio zaplanujesz swój budżet i wybierzesz kluczowe, najbardziej efektywne działania Twoja firma zwiększy sprzedaż, a co za tym idzie – zwiększysz swoje zyski!
Ogólnie analityka internetowa skupia się na wielu kwestiach, to Ty decydujesz jakie są kluczowe potrzeby i działania dla firmy, które chcesz wdrożyć.
Odtworzenie ścieżki użytkowania – analityka internetowa
Analityka internetowa skupia się na wielu aspektach, jednak jej jednym z najważniejszych celów jest odtworzenie customer journey, czyli ścieżki użytkowania. Na czym to polega? Przede wszystkim na sprawdzaniu, mierzeniu i odkrywaniu zachowań użytkownika na stronie, a także poza nią. Odpowiada ona na pytania “Co użytkownik robił wcześniej”, “Co skłoniło użytkownika do wejścia na stronę?”. Informacje dają możliwość stworzenia działań marketingowych dopasowanych do grupy docelowej.
Jak dzielą się etapy odtwarzania customer journey? Wyróżnia się cztery:
- Acquisition – pozyskiwanie użytkowników, sprawdzanie w jaki sposób znaleźli stronę i jakie kampanie ich najbardziej dotyczą
- Behaviour – analiza zachowań, określenie jakich stron najczęściej używają i co na nich robią
- Conversion – konwersja, w zależności od biznesu jest to np. zakup, subskrypcja, pozostawienie danych kontaktowych
- Retention – utrzymanie klienta, skupienie na regularnych powrotach i częstszych zakupach
Analityka internetowa z iSocial
Współpracując z nami, będziemy na bieżąco analizować potrzeby Twojej firmy. Używając najlepszych ścieżek zbadamy charakterystykę i zachowania użytkowników odwiedzających Twoją stronę www. Sprawdzimy w jaki sposób odnajdują stronę i co jest dla nich kluczowe.
Wspólnie określimy kluczową grupę docelową i wszelkie kampanie, które zachęcą klientów do korzystania z usług i produktów.
Zadbamy o Twój budżet. Dzięki analityce internetowej dopasujemy dla Ciebie odpowiednie cele i wspólnie zagospodarujemy pieniądze, które nie zostaną “wyrzucone w błoto”.
Naszym celem jest szczegółowa i dogłębna analiza, która przyniesie efekty dla Twojej firmy. Ty i Twoja marka są dla nas na pierwszym miejscu.